zondag 9 juni 2013

Perigueux 6 juni

Gisteren heerlijk gelopen. Door het warme weer was het in het bos geweldig om te vertoeven onder de bomen. Zo hoort het ook voor een pelgrim. Maar ja het weer dat wordt je aangeboden, dus neem je het zo als het komt. We liepen vandaag stevig door, want er moest toch maar weer 28 km verlopen worden, dit tot gevolg dat we al om 13.30 uur de stad Perigueux binnen wandelden. We hadden ruim de tijd om lekker uit te rusten. Aangekomen bij de Cathédrale St. Front, konden we er een stempel halen en mochten er onze rugtassen in het winkeltje laten staan. Dat was al lekker die tas van je rug. Deze Cathédrale heeft veel weg van de Sacre Coeur in Parijs en is dan ook o.a. onder supervisie van dezelfde architect Abadie tussen 1852-1901 (kostbaar) gereconstrueerd. Een enorme koepelkerk gewijd aan de eerste bisschop van Perigueux Saint Front. De kerk heeft een mooie kloostergang en een binnentuin waar we foto's mochten maken.
Toen naar de volgende verrassing, mijn lief en zwager zouden er ook weer zijn. Even later in de kerk zagen ze mij lopen, wat een feest. Vervolgens terug naar de auto, want er lagen nog spullen in voor mij. Dat bleek nog niet eens zo makkelijk, omdat we nu via kleine straatjes anders uitkwamen. Daarna hadden we wel een biertje verdiend. We zaten onder de luifel van zo'n typisch Frans terrasje te nippen en bij te praten. Ook Anita bleek in de stad te zijn voor een extra rustdag en doktersbezoek vanwege voetklachten. Opeens  liep ze zo maar voorbij op weg naar de apotheek. Even later voegde ze zich bij ons, tenslotte was het dorstig weer. Heel gezellig maar de tijd ging snel. Om half vijf zou ik opgehaald worden samen met Corrie en Wim door onze gastvrouw bij de Cathédrale, omdat we buiten de stad verbleven. Ook kookte zij voor ons. Toen kwam weer het afscheid, al had ik er nu niet zo veel last van als bij het begin van de tocht. Ik vond het heel fijn om weer even bij elkaar te zijn, want 9 weken onderweg is al een hele tijd en dan mis ik ze allemaal. Maar nog zo een periode en dan is het weer feest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten