zaterdag 13 april 2013

Vrijdag 12 en zaterdag 13 april 2013


De tocht naar Tienen van vrijdag verliep redelijk met wat spetters. De overnachting vindt plaats in een oud parochiehuis. Ik heb last van een dik been en last van mijn voet. De vermoeidheid begint toe te slaan en om 20.15 uur ligt deze pelgrim in bed.


Zaterdag: Gisteren heeft Jeroen nog gebeld, hij was op weg naar huis vanuit Duitsland in de stromende regen. Ik heb gelukkig goed geslapen en toch besloten een dagje te blijven. Kan ik mijn voeten goed verzorgen en rust geven.  Rustdag? Een permanente gast zal daar een stokje voor steken, een papagaai.

De plaats Tienen (in het Frans Tirlemont) ligt in Vlaams Brabant op een hoogte van 40 m en heeft 32.000 inwoners. Het werd o.a. bekend door de verbouwing van suikerbieten. De geschikte grond zorgde voor een hoog suikergehalte in de biet. Er werd zelfs een spoorlijntje aangelegd voor het vervoer naar de fabriek. Het plaatselijk museum leert hierover. Tienen   heeft een leuk centrum. Het is zaterdag dus er is meer bedrijvigheid.

Morgen zal het verder gaan richting Hoegaarden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten