zondag 9 juni 2013

Thiviers 4 juni

Gisteren heerlijk gewandeld door de velden en de bossen. Veel van die velden stonden vol met koren waar de klaprozen voor de vrolijke kleur zorgden. Een mooi gezicht echt zomer! Door het mooie heldere weer kon je ver kijken. Na ongeveer 24 km naderden we de camping, waar ons huisje zou moeten staan. We dat zijn nog steeds het echtpaar uit Almere: Corrie en Wim en mijn persoontje. Het was een hutje alleen voor pelgrims, met aan de ene kant vier bedden en de andere kant een tafel met nog wat spullen. Bij mooi weer geen probleem maar bij regen erg krap. Maar goed het kon ermee door.
Eerst het stadje maar verkennen en ontdekken waar we eventueel wat konden drinken. We hadden al wat gezien in een straatje toen er een auto toeterde. Wat bleek, mijn lief met haar broer Frank, zomaar hier! Wat een verrassing, hier werd ik wel heel blij van, dus van dat drinken maakten we een klein feestje. Negen weken onderweg wat een surprise! Voor het diner belandden we in La Cuisine, het enige restaurant van de stad? daar leek het op. De streek staat bekend om zijn Foie de grasse en de eendeborst. Op de valreep had  Ada nog een Chambre d'Hote kunnen regelen voordat de VVV echt de deur op slot deed.
Maar goed ik kon het niet laat maken, want een pelgrim gaat verder. Ik werd bij mijn hutje afgezet en als het goed gaat zie ik ze overmorgen nog een keer weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten