maandag 8 april 2013

Donderdag 4 april 2013

De dag van vertrek. Er staat een koude noordoosten wind die Ada en mij naar de Bieb voert. Allemachtig wat zijn er veel mensen gekomen. Alle drie de zonen, schoonzoon, schoondochter, kleinzoon, vele vrienden, buren,  oud-collega's, vele bekenden ook van de bibliotheek staan te blauwbekken om mij uit te zwaaien. Ik ben onder de indruk en raak emotioneel. Er gaat een raampje open bij de fysiotherapeut en Jan Marten (bezig met een patiënt) geeft mij een tube crème mee, die ik nog hard nodig zal hebben. Aanmoedigingen, handen, zoenen, schouderklopjes ik verlies bijna mijn evenwicht, zwaaien en daar ga ik. Bij de bocht naar het Wilgenpad staan Anna-Marie en Bert voor een laatste knuffel. Dan horen we wat achter ons. Het is Ben Hund die vanmorgen uit Houten is komen fietsen om hierbij te zijn. Vanavond biedt hij en zijn Leni mij onderdak. Geweldig. Bij het parochie-secretariaat ontvang ik van Lidy de eerste stempel in mijn St.Jacobspaspoort. Leo legt dit gebeuren vast op de gevoelige plaat terwijl pastor Jan Houben mij de hand schudt en zegt: "ga met God". Op de Wakkerendijk kom ik Floor tegen die mij ook nog gedag wil zeggen. Bij de grenspaal staan Iwan en Ilya voor de laatste foto, terwijl ik nu Ada omhels. Wanneer zullen we elkaar weerzien. De wind blaast mij Eemnes uit, het avontuur tegemoet.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten