donderdag 11 april 2013

Dinsdag 9 en woensdag 10 april 2013

Dinsdag

Vandaag weer lekker op pad. De route loopt van Postel naar Meerhout.
Het is verrassend hoe mensen kunnen reageren onderweg.
Het valt natuurlijk op zo'n steltloper met een grote rugzak.
'Waar gaat de reis naar toe? Kan ik u een kop koffie aanbieden tot mijn vrouw en ik hebben ook zo'n plan maar wij willen op de fiets gaan'.
Uren loop ik vervolgens door het bos. Er lijkt geen eind aan te komen. Je vraagt je wel eens af waar kom ik uit? Dan is het prettig als je overnachtingsadres blijkt te kloppen.

Woensdag

Er staat weer een groot stuk bos voor de boeg in de buurt van Averbode. Vervolgens kom ik langs een kanaal. Later blijkt dat ik toch niet helemaal op het goede pad zit. Op de fiets is dat niet zo erg maar 5 km verkeerd lopen is toch minstens een uur verder. Ik heb mijn volgende slaapplaats gereserveerd. Eens kijken waar ik nu weer terecht kom.
Bij de Kruisheren in Diest. Ik heb een eigen kamer met een goed bed, lakens en dekens. Lekker douchen en wat kleding uitwassen. Deze ligt inmiddels te drogen op de verwarming. Zelf lig ik even de benen te strekken op mijn bedje als Ada belt. Even bijkletsen.
Ik kan hier niet de maaltijd gebruiken en ga zo uitzoeken waar ik kan eten.
Dan mag ik weer aanbellen en gaat de poort open. Welterusten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten