donderdag 27 juni 2013

Cizur Menor, 26 juni

Vannacht was iedereen wakker om drie uur. Een kudde koeien inclusief 'belbundels' om de nek, passeerden de herberg.
Met een engelssprekende Spanjaard uit Mallorca een biertje gedronken. We slapen voor 5 euro in een pelgrimsonderkomen van de Orde de Malta. Ze hebben zelfs een eigen vlag. We zitten in een plaats vijf km  buiten Pamplona. Pamplona is bekend om zijn jaarlijkse 'feest' op 7 juli, waarbij jonge stieren door de nauwe straten worden opgejaagd. Vandaag kwamen we dwars door een leuke oude stad, vervolgens behoorlijke klimmers op rotsblokachtig terrein, met windmolens op de bergen. Het is een tochtje van 25 km geworden en we zitten nu bij een sportcomplex met uitzicht op een zwembad. Als we zo kunnen doorlopen verwachten we 28 of 29 juli in Santiago aan te komen.Onze logeeradressen verschillen nogal van elkaar.
Er is soms niet eens een kussen, maar bij particulieren is het in de regel netjes met een hoeslaken over het matras. Ik ben blij dat ik mijn eigen slaapzak met binnenhoes mee heb. Ik dacht nog even terug aan de ontmoetingen in St.Jean-P-d-P. Daar was o.a. een Amerikaanse van in de 70, erover gelezen en zonder training op pad gegaan. Een Duitse uit het Limburgsgrensgebied, sprak Nederlands, die vertelde dat manlief een andere tocht, also met de boot naar Almere, was begonnen. Er was nog een Duitser en een Zweed die Duits sprak. Ja ja zo kom je wat tegen.
De voetjes raken getraind, ik hoef er zelfs geen filmpje olijfolie meer op te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten