donderdag 30 mei 2013

La Souteraine, 26 mei

Een wonderlijke nacht.
In de ruimte waar ik sliep bevond zich een kachel die niet goed te regelen was. Ik sliep boven op een tafel op een stapel matrassen, omdat er een dubbele boeking had plaatsgevonden. Met z'n tweeën in een bed gaat me iets te ver. Er bleef dus weinig keus over. Om een uur of één ben ik op de vloer gaan liggen en dat bracht verkoeling.
Een en al tegenstellingen. We kwamen de andere ochtend buiten in de mist en het was behoorlijk fris. Later brak de zon door en werd het aangenamer. Na een paar uurtjes kwamen we in La Chapelle Baloue aan waar een heel klein bakkerswinkeltje was. We konden er ook koffie drinken. De vrouw kreeg het er benauwd van hoe moet dat nu klanten voor de verkoop van brood, vier man op mijn terrasje bij een tafel en twee stoelen. Goed we hadden koffie met wat lekkers want het was tenslotte zondag. Maar we waren er nog niet, dus doorlopen. Uiteindelijk belandden we in La Souteraine. We konden bij de kerk het overnachtingsadres bellen en werden keurig met de auto opgehaald. De slaapgelegenheid was buiten de route vandaar. We troffen weer een goed onderkomen, het avondeten werd verzorgd. Een echte Franse maaltijd: salade, puree, bloedworst en nog iets maar ik ben even de naam kwijt.

Na een goede nacht werden we pas om 8 uur wakker, het schijnt een stralende dag vol zon te worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten