zaterdag 3 augustus 2013

Santiago, 29 juli

De dag van herdenken. Na een goede nacht en een stevig ontbijt ging eenieder de stad in. Ik liep nog even terug naar het straatje met de huiskamer, had gisteren de stempel vergeten vandaar. Bij aankomst stond de koffie al klaar en raakte weer in gesprek. Daarna even door de stad en leuk om weer nieuwe pelgrims te zien binnenkomen. Toen weer naar het plein en wat bleek toen was mijn lief daar ook. We zijn lekker koffie gaan drinken met een broodje op een terras wij met z'n drietjes want Anna Marie was er ook nog bij. De meisjes gingen daarna het Museum van de Cathedrale bezoeken en ik ging de stad weer in. Afspraak was dat ik nog een keer samen met mijn pelgrimsmaatjes zou dineren, en wel in het restaurant van ons onderkomen niet eerder dan 20.00 uur. Om 19.00 uur begon er een herdenkingsdienst voor de slachtoffers van het treinongeluk, welke op een groot scherm voor de Cathedrale gevolgd kon worden. Leden van de Koninklijke familie waren daarbij aanwezig en alles was afgezet met politie. Een indrukwekkend geheel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten