dinsdag 2 juli 2013

Estella, 28 juni

Bloemen

Als je vroeg naar bed gaat, ben je de andere ochtend vroeg wakker. De haan moest nog kraaien of ik stond om 6 uur naast mijn bed. Vanaf half zeven konden we een ontbijtje kopen. Die slaan we heus niet over, per slot van rekening moet de motor weer draaien. Om goed kwart voor zeven stonden we klaar voor de volgende etappe. Het werd weer een leuke wandeling met mooie paadjes. De berm, begroeid met veel klaprozen en andere prachtige bloemen, leek wel op de Keukenhof. Er zaten nu ook weer stevige klimmers bij en paden met grove keien. We kwamen langs wijn-en olijfvelden. Akkers met graan en koren en terreinen met koolzaad, waar nu de peulen aanzaten. In de maand mei was alles nog geel, maar dat was in Frankrijk. Vandaag liepen we van Punte la Reina op 346 meter naar 500 meter en passeerden we nog wat leuke dorpen. In een daarvan in Cirauqui hielden we koffiepauze met een welverdiend chocoladebroodje, na die klim. Via een poort onder het gemeentehuis door, nog even een stempel dat we er geweest waren en weer verder. Goed dat ik mijn stok nog steeds heb, want op dit stuk zag ik de eerste slang. We zitten dus in Estella op 417 meter in een jeugdherberg op je 65ste! Mooie kamer met zes bedden. De was wordt weer gedaan, we hebben met z'n drieën gauw een machine vol voor vijf euries, dus klaar is deze pelgrim. We gaan zo even de stad in, het is lekker warm dus terrasweer. Bovendien is er een festival met muziek en lekkere hapjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten