vrijdag 5 juli 2013

Burgos, 5 juli

Vanmorgen om half zes op pad en we kregen een aardige klimpartij en keien op het parcours. Het belooft weer een mooie dag te worden, de tiende al op rij onder de blauwe hemel. Al lopende op de hoogvlakte zie je helemaal in de verte Burgos liggen. Dan duurt het nog kilometers en uren voordat je bij de stadsgrens bent. Voordat je dan in het centrum bent weet je waarom de meeste mensen de bus nemen. Ik zie weinig herkenning van een aantal jaren geleden toen we hier met de caravan waren. Kennelijk kom ik nu van een heel andere kant. Wij hebben ons zelf getrakteerd op een hotel. Ik deel de kamer met Thomas en we houden hier tevens een rustdag. Wat een zaligheid, ik heb al lekker in bad gelegen en het bed is ook luxe. We zijn allemaal naar een Eucharistieviering in de kathedraal geweest om half acht. De landen van de aanwezigen pelgrims werden opgenoemd. Een aparte ervaring. Nu zitten we lekker buiten op een terras op het eten te wachten. Jeroen heeft gebeld en van Bart kreeg ik een smsje. Het is 26 gr. Het is gezellig druk in de stad. Er is hier een nationale feestweek gaande maar ik ben er nog niet achter ter gelegenheid waarvan.
Wordt vervolgd.

1 opmerking:

  1. Hallo Ben,
    Tiny en ik zijn afgelopen donderdag bij jouw Ada geweest voor een drankje en we hebben er heerlijk gegeten.Van Ada kreeg ik cursus hoe ik jou berichten kan versturen.tot dan lukte het niet, maar ik weet het nu sinds Ada het heeft uitgelegd.
    Vanaf de 1ste dag volgen we je loopbelevenissen.
    We willen wel nu al uitdrukkelijk zeggen dat we je een geweldige kerel vinden door jouw tot nu geleverde prestatie. Hartelijke groeten: Tiny en Ruud

    BeantwoordenVerwijderen